Regulamin świadczenia usług oferowanych w Serwisie
“Na krańcu języka”
§ 1 DEFINICJE
Serwis – serwis internetowy “Na krańcu języka”, prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://www.nakrancujezyka.pl/.
Klient – każdy podmiot korzystający z Usługi w ramach Umowy lub podejmujący działania zmierzające do zawarcia Umowy, w tym składający Zamówienie.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
Konsument – konsument w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Konwersacje – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, której dokładny opis znajduje się w Serwisie, świadczona odpłatnie przez Usługodawcę na rzecz Klienta w ramach Umowy, i polegająca przede wszystkim na przeprowadzaniu drogą elektroniczną indywidualnych konwersacji z Klientem w języku angielskim, niebędących elementem składowym Kursu.
Kurs – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, której dokładny opis znajduje się w Serwisie, świadczona odpłatnie przez Usługodawcę na rzecz Klienta w ramach Umowy, na którą składają się przeprowadzane drogą elektroniczną: indywidualne konwersacje z Klientem w języku angielskim, oraz szkolenie grupowe.
Regulamin – niniejszy dokument.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Umowa – umowa zawierana na czas oznaczony między Usługodawcą a Klientem w oparciu o Regulamin, na podstawie której Usługodawca świadczy na rzecz Klienta Usługę.
Uprzywilejowany Klient – Klient będący Konsumentem albo osobą fizyczną zawierającą Umowę w bezpośrednim związku z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
Usługa – Konwersacje lub Kurs.
Usługodawca – Martyna Siewert, prowadząca działalność nierejestrowaną pod adresem: ul. Spacerowa 1e, 83-010 Straszyn.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy w zakresie świadczenia Usługi wskazanej w Serwisie, złożone Usługodawcy na zasadach określonych w Regulaminie, i zawierające co najmniej wskazanie Usługi wraz z jej ceną.
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Klient może skontaktować się z Usługodawcą z wykorzystaniem poniższych danych kontaktowych:
- a) adres e-mail: martyna@nakrancujezyka.pl
- b) adres pocztowy: Martyna Siewert, ul. Spacerowa 1e, 83-010 Straszyn;
- c) numer telefonu: 888-545-869;
- d) w przypadku, w którym Klient posiada konto w usłudze Facebook lub Instagram – poprzez wiadomość prywatną wysłaną Usługodawcy za pomocą funkcji dostępnych w ramach tych portali.
2. Koszty korzystania z wyżej wymienionych środków porozumiewania się na odległość są zgodne ze standardową taryfą operatora usług telekomunikacyjnych lub internetowych, z których korzysta Klient. W zależności od obowiązującej Klienta taryfy tego operatora, koszty międzynarodowych połączeń lub transmisji danych mogą być wyższe niż koszty połączeń lub transmisji krajowych.
3. Aby skorzystać z Usług, Klient powinien:
- a) posiadać sprawne urządzenie z:
- dostępem do Internetu i aktualną przeglądarką internetową;
- głośnikiem lub połączonymi z tym urządzeniem słuchawkami,
- mikrofonem lub połączonym z tym urządzeniem mikrofonem;
- oprogramowaniem umożliwiającym odczyt plików w formacie .pdf.
- b) posiadać aktywne konto e-mail.
4. W związku z Usługą Klient nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
§ 3 ZAMÓWIENIE I ZAWARCIE UMOWY
- Informacje o Usługach prezentowane w Serwisie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Prezentowana w Serwisie cena jest łączną ceną Usługi.
- Klient może złożyć Zamówienie poprzez przesłanie wiadomości do Usługodawcy:
– na adres e-mail: martyna@nakrancujezyka.pl;
– w przypadku, w którym Klient posiada konto w usłudze Facebook lub Instagram – za pomocą funkcji wysłania wiadomości prywatnej, dostępnych w ramach tych portali.
- W Zamówieniu Klient powinien wskazać odpowiadające mu terminy realizacji indywidualnych konwersacji wchodzących w skład Usługi. Wybrane przez Klienta w Zamówieniu terminy powinny uwzględniać okres, na jaki jest zawierana Umowa, o którym mowa w ust.10-11.
- Aby umożliwić ewentualne zawarcie Umowy, wraz z Zamówieniem Uprzywilejowany Klient powinien przesłać Usługodawcy oświadczenie o akceptacji Regulaminu i potwierdzenie świadomości faktu, że ewentualne zawarcie Umowy pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamawianą Usługę.
- Usługodawca może przyjąć Zamówienie bez zastrzeżeń, poprzez przesłanie do Klienta wiadomości e-mail informującej o tym fakcie.
- W momencie wysłania wiadomości, o której mowa w ust. 6, następuje zawarcie Umowy na warunkach określonych w Zamówieniu – z zastrzeżeniem ust. 5.
- W przypadku, w którym Usługodawca w odpowiedzi na Zamówienie dokona w nim zmiany lub uzupełni jego treść, wiadomość taką należy traktować jako nową ofertę, a ewentualne zawarcie Umowy następuje dopiero wraz z przesłaniem przez Klienta wiadomości do Usługodawcy, informującej o akceptacji takiej oferty – z zastrzeżeniem ust. 5.
- Usługodawca ustosunkuje się do złożonego Zamówienia niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni roboczych od jego otrzymania.
- W przypadku, w którym Klient zamówił Konwersacje, Umowa rozwiązuje się wraz z upływem 3 miesięcy liczonych od najwcześniejszego umówionego terminu konwersacji.
- W przypadku, w którym Klient zamówił Kurs, Umowa rozwiązuje się wraz z upływem 3 miesięcy liczonych od najwcześniejszego umówionego terminu konwersacji albo – jeśli Klient umówił późniejszy termin konwersacji niż data rozpoczęcia pierwszego szkolenia grupowego – od terminu rozpoczęcia pierwszego szkolenia grupowego.
- Usługodawca przystępuje do realizacji Usługi po jej opłaceniu, w terminach wynikających z zawartej Umowy.
§ 4 PŁATNOŚCI
- Za Usługę Klient może zapłacić zwykłym przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy: 59 1240 1239 1111 0011 3629 8350 albo za pośrednictwem dostawcy szybkich płatności Stripe.
- Wraz z zawarciem Umowy, Usługodawca prześle Klientowi link do dokonania płatności za Usługę za pośrednictwem dostawcy szybkich płatności Stripe.
- W ramach szybkich płatności Stripe dostępne są następujące metody płatności:
- a) Blik;
- b) płatność kartą online;
- c) szybka płatność poprzez Przelewy24;
- d) płatności odroczone Klarna.
- Klient powinien dokonać zapłaty za zamówioną Usługę po zawarciu Umowy, nie później jednak niż w terminie 5 dni roboczych od zawarcia Umowy – z zastrzeżeniem § 3 ust. 12.
- Zamawiając Usługę, Klient akceptuje stosowanie przez Usługodawcę faktur elektronicznych. Klient może w każdym czasie wycofać akceptację, informując o tym Usługodawcę.
§ 5 REKLAMACJE
Postanowienia dotyczące wszystkich Klientów
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za zgodność świadczenia z Umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące w Polsce przepisy prawa, w tym w szczególności – w odniesieniu do Uprzywilejowanego Klienta – przepisy rozdziału 5b Ustawy o prawach konsumenta. Powołane przepisy określają też stosowaną przez Usługodawcę procedurę reklamacyjną i związane z reklamacją uprawnienia Uprzywilejowanego Klienta.
- W przypadku zamiaru złożenia reklamacji, Klient może skorzystać z danych kontaktowych wskazanych w § 2 ust. 1 Regulaminu.
- Usługodawca odniesie się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku Klienta niebędącego Uprzywilejowanym Klientem, odpowiedzialność Usługodawcy związana z Usługami jest wyłączona – w zakresie, w jakim jest to dopuszczalne przez powszechnie obowiązujące w Polsce przepisy prawa.
Postanowienia dotyczące Uprzywilejowanych Klientów
- Jeżeli Usługodawca nie dostarczył treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Uprzywilejowany Klient może wezwać go do ich dostarczenia. Jeżeli Usługodawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Uprzywilejowany Klient może odstąpić od Umowy.
- Uprzywilejowany Klient może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
- Uprzywilejowany Klient i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Uprzywilejowanego Klienta, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w zakresie uregulowanym w art. 43k ust. 3 Ustawy o prawach konsumenta, który wystąpił w czasie określonym w tym przepisie.
- Uprzywilejowany Klient ma obowiązek współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Uprzywilejowanego Klienta środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Uprzywilejowanego Klienta.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Uprzywilejowany Klient może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
- Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową.
- Usługodawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Uprzywilejowanego Klienta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Uprzywilejowanego Klienta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Uprzywilejowany Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- a) doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
- b) Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową zgodnie z art. 43m ust. 4 Ustawy o prawach konsumenta;
- c) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z Umową;
- d) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego żądania doprowadzenia treści cyfrowych lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową;
- e) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Uprzywilejowanego Klienta.
- Uprzywilejowany Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest nieistotny.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, o którym mowa w niniejszym paragrafie, Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z Umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
- Usługodawca ma obowiązek dokonać zwrotu Uprzywilejowanemu Klientowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, o którym mowa w tym paragrafie, lub prawa do obniżenia ceny, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Uprzywilejowanego Klienta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Uprzywilejowany Klient, chyba że Uprzywilejowany Klient wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Dodatkowa informacja dla Klientów będących Konsumentami
- Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Na stronach internetowych lub w siedzibach podmiotów, które posiadają uprawnienia do pozasądowego rozwiązywania sporów, można przeczytać o zasadach dostępu do tych procedur.
Klient będący Konsumentem może skorzystać m.in. z następujących rozwiązań:
- złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów; lista inspektoratów znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
- złożenie wniosku o rozpoznanie sprawy przez stały sąd polubowny przy wojewódzkim inspektoratacie Inspekcji Handlowej (odnośnik do listy inspektoratów znajduje się powyżej);
- skorzystanie z nieodpłatnego wsparcia zapewnianego przez powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, w której statucie przewidziano zadania z zakresu ochrona konsumentów (przykładem takiej organizacji może być Federacja Konsumentów: https://www.federacja-konsumentow.org.pl/).
§ 6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Uprzywilejowanemu Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Uprzywilejowany Klient musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Uprzywilejowany Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Uprzywilejowany Klient wysłał informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje:
- a) jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Uprzywilejowanego Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- b) w odniesieniu do umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Uprzywilejowany Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli:
– Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Uprzywilejowanego Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę, utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
– Usługodawca przekazał Uprzywilejowanemu Klientowi na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia umowy na odległość, o którym mowa w art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, które obejmuje informację o udzielonej przez Uprzywilejowanego Kupującego zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Uprzywilejowanemu Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Uprzywilejowanego Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Uprzywilejowany Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Uprzywilejowany Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Uprzywilejowany Klient zażądał rozpoczęcia świadczenia Usług przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, ma obowiązek zapłaty Usługodawcy za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę tę oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem ceny Usługi.
§ 7 DANE OSOBOWE
- W niniejszym paragrafie znajdują się podstawowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Usługodawcę w związku z Usługami. Pełna informacja na ten temat znajduje się w polityce prywatności, dostępnej pod adresem: https://www.nakrancujezyka.pl/polityka-prywatnosci/
- Usługodawca jest administratorem danych osobowych Klienta, przekazanych Usługodawcy przez Klienta w związku z Usługą.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak w przypadku ich niepodania niemożliwe będzie zawarcie Umowy.
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane w celu umożliwienia zawarcia i realizacji Umowy. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w takim wypadku jest:
- Umowa lub podjęcie działań na żądanie Klienta przed zawarciem Umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- konieczność wypełnienia przez Usługodawcę ciążących na nim obowiązków prawnych związanych z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, mający na celu ustalenie, dochodzenie lub obronę ewentualnych roszczeń pozostających w związku z Usługami lub Umową (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Klient może żądać od Usługodawcy:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- usunięcia swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- przeniesienia swoich danych osobowych do innego administratora.
- Klient może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych opartego na prawnie uzasadnionych interesach Usługodawcy.
- Klient może zrealizować prawa, o których mowa w ust. 5 i 6, poprzez kontakt z Usługodawcą za pomocą danych wskazanych w § 2.
- Klient może złożyć skargę związaną z przetwarzaniem danych osobowych do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
§ 8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowa zawierana jest w języku polskim i podlega przepisom prawa polskiego.
- Sądem właściwym do rozstrzygnięcia ewentualnych sporów między Klientem niebędącym Uprzywilejowanym Klientem a Usługodawcą, związanych z Umową, będzie sąd właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności przez Usługodawcę.
Załącznik do Regulaminu
Wypełnienie poniższego wzoru w przypadku zamiaru odstąpienia od umowy nie jest obowiązkowe. W miejscach, w których we wzorze jest mowa o konsumencie, należy przez to rozumieć Uprzywilejowanego Klienta.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Martyna Siewert
ul. Spacerowa 1e
83-010 Straszyn
martyna@nakrancujezyka.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o dostarczenie następujących treści cyfrowych / o świadczenie następującej usługi(*): …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) ………………………………………………………………………..
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ……………………………………………………………………………..
– Adres konsumenta(-ów) ……………………………………………………………………………………………
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Data …………………………………………………………………………………………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.